Rovaniemi

Asiakaspalvelu avoinna:
ma–pe 15–18
la–su suljettu
Kulkuavaimella päivittäin klo 5–23

Kurssit

Yinjooga ja meditaatio -kurssi

Yinjooga on lempeä ja erittäin rauhallinen joogamuoto, jossa venytetään erityisesti kehon sidekudoksia pitkäkestoisilla, usean minuutin mittaisilla venytyksillä. Yinjoogassa asanat tuetaan hyvin erilaisia apuvälineitä käyttäen. Yinjoogan passiivisuus, meditatiivisuus ja rauhallisuus antaa mahdollisuuden pysähtyä kehon äärelle ja tarjoaa vastapainoa dynaamiselle liikunnalle ja aktiiviselle tekemiselle. Kurssin aikana opetellaan kuuntelemaan kehoa ja huomaamaan kehon ja liikkeen rajat - Yinjoogassa emme mene ääriasentoihin vaan pysähdymme lempeään venytyksen tunteeseen. Kurssilla yhdistetään Yinjoogaan tietoisen läsnäolon harjoitteita ja meditaatiota. Harjoitukset aktivoivat parasympaattista hermostoa, rauhoittavat kehoa ja mieltä ja tukevat palautumista. Kurssi pidetään Hot&Relax salissa, lempeässä infrapunan lämmössä.

  • tiistaisin 20.7.–17.8.2021 klo 18:15–19:15 (5 x 1 h)
  • osallistumismaksu
    • muut 69 €
    • LadyLinen asiakkaat 59 €
  • ohjaajana Sini Mustikkamaa-Kelly – Joogaohjaaja, Meditaatio- ja Mindfulness-ohjaaja, Personal trainer

VOIMA-workshop

  • Junnaako salitreeni paikallaan? Painot ei nouse?
  • Haluatko kasvattaa lihasmassaa?
  • Haluatko ehkäistä urheiluvammoja?
  • Onko sinulla esim. yliliikkuvat nivelet, nivelrikko, fyysinen työ, vanha vamma joka vaivaa edelleen?
  • Haluatko jaksaa arjessasi enemmän? Kantaa kauppakasseja, nostella lapsia, auttaa ystävää muutossa, hakata halkoja, kiskoa kelkan hangesta, siirrellä huonekaluja, mitä tahansa mikä vaatii voimaa?
  • Haluatko voida paremmin, että kropassa tuntuu hyvälle ja energiselle?

Workshopissa vastaus mm. seuraaviin kysymyksiin teoriassa ja käytännössä:

  • Mitä salilla pitää tehdä että oikeasti kehittyy ja lihasmassa kasvaa?
  • Mitä tulee ottaa ruokavaliossa huomioon treenivaikutuksen optimoimiseksi?
  • Parhaat treeniliikkeet, toisto ja sarjamäärät?
  • Kuinka usein siellä salilla sitten pitää käydä että saa aikaa tuloksia?
  • 1-jakoinen, 2 -jakoinen vai 3-jakoinen saliohjelma?

Tilaa myös kysymyksille.

  • tiistaina 24.8.2021 klo 18–19:20
  • osallistumismaksu 19 €
  • ohjaajana Nina Suopela, Fysioterapeutti, Liikunnanohjaaja (AMK), urheilufysioterapeutti

Metsä voimaannuttaa -kurssi

Metsän myönteiset vaikutukset näkyvät jo viidessätoista minuutissa!

Tutkimusten mukaan metsässä oleskelu laskee sydämen sykettä ja verenpainetta nopeasti. Myös lihasjännitys vähenee. Kaikkein selkeimmin metsässä samoilu vaikuttaa mielialaan, sillä metsä rauhoittaa ja nopeuttaa stressistä palautumista. Luontohyödyt syntyvät tiedostamatta. Marjukan tunneilta tutut harjoitukset siirtyvät luonnon helmaan. Rentouta aivosi kolmiulotteiseen tilaan. Anna kehosi virkistyä ja askeleen keventyä. Harjoituksia tehdään polkukävelyn lomassa pysähdellen tai etukäteen ilmoitetussa paikassa. Tunnit eivät sisällä korkeita sykkeennostoja.

Kokoontumispaikat ilmoitetaan sähköpostilla edellisenä päivänä. Mukaan juomapullo. Omaa alustaa tarvitset etukäteen ilmoitetuilla kerroilla.

  • tiistaisin 29.6.–20.7.2021 klo 18:30–19:30 (4 x 1 h)
  • osallistumismaksu
    • muut 99 €
    • LadyLinen asiakkaat 79 €
  • ohjaajana Marjukka Laine

Jalkaterän kuntokoulu

Lättäjalat - pihtipolvet - kippuravarpaat

Harjoituksilla korjataan jalkaterän luiden ja varpaiden asentoa. Ponnistusvoima paranee ja askel rullaa. Jalat rentoutuvat ja "kevenevät". Pohkeet, sääret, reisilihakset ja pakarat vahvistuvat. Jalkapohjien asentoaistin herätessä, tasapaino paranee. Jokainen harjoitus on kuin vyöhyketerapia- tai akupaineluhoitokerta itselle. Välineinä käytetään nystyräisiä puolipalloja.

Jalkaterän kuntokoulun kurssi

Jalkaterän kuntokoulukurssille voit osallistua, kun olet käynyt workshopin.

  • keskiviikkoisin 21.7.–25.8.2021 klo 17:45–18:15 (6 x 30 min)
  • osallistumismaksu
    • muut 59 €
    • LadyLinen asiakkaat 45 €
  • ohjaajana Marjukka Laine, joka on ollut Marja Putkiston koulutuksessa jo 2000-luvun alusta asti

Pilates Arc

Tehokasta keskivartaloharjoittelua Pilateskaaren avulla. Kaaren muoto haastaa lihaksesi aktivoitumaan. Vahvistat vatsa-ja selkälihaksiasi lyhyessä ajassa. Tämä 20 minuutin vyötärölinjaa muokkaava harjoitus helppo yhdistää muuhun ryhmäliikuntaan tai kuntosaliharjoitteluun.

  • keskiviikkoisin 7.–28.7.2021 klo 18:30–18:50 (4 x 20 min)
  • osallistumismaksu
    • muut 39 €
    • LadyLinen asiakkaat 25 €
  • ohjaajana Marjukka Laine, joka on ollut Marja Putkiston koulutuksessa jo 2000-luvun alusta asti

Lantionpohjan workshop

Nainen, tiedätkö mitä ja missä, entä miksi ja miten? Oletko kokenut virtsankarkailua juostessa, hyppiessä, nauraessa, yskiessä? Oletko vastikään synnyttänyt? Oletko kadottanut tuntemuksia intiimialueellasi? Veltoista tai liian kireistä lantionpohjan lihaksista voi seurata monenlaisia vaivoja, ja niistä kärsii yllättävän moni nainen iästä ja kunnosta riippumatta. Tule mukaan kuulemaan ja puhumaan tosiasioita lantionpohjaasi liittyen sekä tekemään ja tuntemaan liikkeitä lantionpohjasi hyväksi!

  • maanantaina 16.8.2021 klo 19–20
  • osallistumismaksu
    • muut 25 €
    • LadyLinen asiakkaat 19 €
  • ohjaajana Pirkko Gyldén, Personal Trainer, Fitness- ja ravintovalmentaja Sairaanhoitaja-terveydenhoitaja, Koulutettu hieroja
  • lisätiedot: pirkko.gylden@ladyline.fi / 044 070 7666

Vatsalihasten erkauma -workshop

Suorien vatsalihasten erkaumasta kärsii jopa yli puolet synnyttäneistä naisista. Lisäksi erkaumasata voivat kärsiä ylipainoiset naiset ja miehet sekä paljon ja kovaa treenaavat urheilijat. Mitä erkaumalle voi tehdä vai voiko sille tehdä mitään? Tule mukaan kuulemaan ja puhumaan erkaumasta sekä harjoittelemaan liikkeitä erkauman ehkäisemiseksi ja parantamiseksi.

  • maanantaina 30.8.2021 klo 19–20
  • osallistumismaksu
    • muut 25 €
    • LadyLinen asiakkaat 19 €
  • ohjaajana Pirkko Gyldén, Personal Trainer, Fitness- ja ravintovalmentaja Sairaanhoitaja-terveydenhoitaja, Koulutettu hieroja
  • lisätiedot: pirkko.gylden@ladyline.fi / 044 070 7666

Kursseille paikkoja rajoitetusti, olemme huomioineet koronatilanteen ja otamme kurssille (Hot&Relax-saliin) vain puolet normaalisti sallitusta osallistujamäärästä. Osallistujien tulee noudattaa keskuksessa treenatessaan omalta osaltaan turvavälien toteutumista sekä pitää huolta erityisen hyvästä käsihygieniasta ja noudattaa keskuksen ohjeistusta. Jos olet sairas tai ollut kipeänä, jätä silloin kerta väliin.

Ilmoittaudu mukaan!

Sitovat ilmoittautumiset alla olevan lomakkeen kautta.