Tärkeä – LadyLine-keskusten koronavirustiedote – lue lisää...

Porvoo

ma 16.30–19.30
ti 12–14
ke 16.30–19.30
to 16–18.15
Kulkuavaimella päivittäin klo 6–23

LADYT +60 v

Lady - pidä huolta itsestäsi!

Ladyt-ryhmäliikuntatuntimme on suunniteltu yli 60-vuotiaille asiakkaillemme. Aikaisempaa kokemusta ryhmäliikunnasta ei tarvita.

  • ma klo 10.30 Ladyt zumba, klo 11.00 Ladyt lihaskunto, klo 11.30 Ladyt lihashuolto
  • to klo 11 lihaskunto 45 min

Ladyt Kiertoharjoittelu Kuntosalilla on kuntosaliharjoitus yli 60-vuotiaille asiakkaillemme. Tunti sisältää lämmittelyn, ohjatun kiertoharjoittelun kuntosalilla ja loppuverryttelyn.

  • Kiertoharjoittelu on toistaiseksi tauolla – ilmoitamme kun tiedämme milloin voimme ottaa takaisin viikko-ohjelmaan

LadyLine Porvoossa yli 60-vuotiaat kuntoilevat omassa ryhmässään kolme kertaa viikossa. Jokainen voi valita sopivat ajankohdat. Lisäksi Personal trainerit luovat ikäihmisille soveltuvat kuntosaliharjoitusohjelmat ja yli 60-vuotiaat ovat tervetulleita pienryhmiin. Yhä useampi ikäihminen valitsee henkilökohtaisen valmentajan palvelut, jotta elämänlaatu säilyy hyvänä tai erinomaisena silloinkin, kun ikää karttuu. Ladyt-ryhmäliikuntatunnille ja Ladyt kiertoharjoitteluun kuntosalilla ovat kaikki yli 60 –vuotiaat naiset tervetulleita kokeilemaan. Ensin on hyvä kokeilla, soveltuuko ryhmän liikuntamuodot. Kokeilu on täysin veloituksetonta. Henkilökunta kartoittaa jokaisen tarpeet kuntoilulle ja aloittaminen on tehty mahdollisimman helpoksi ja turvalliseksi.

Pukutila täyttyy puheensorinasta, vesipulloa täytetään ja tossua vaihdetaan jalkaan. Tunnelma on rento ja odottava. Ladyt-ryhmäliikuntatunti on alkamassa. Ohjaaja Sanna Tolonen liittyy reippaaseen joukkoon ja tiedustelee viikon kuulumisia. Tunti alkaa ja puhe lakkaa, mutta rento tunnelma jatkuu. Yli 60-vuotiaiden Ladyjen joukko aloittaa harjoituksen.

60 minuutin kuluttua joukko on valmis suihkuun ja infrasaunaan. Juttu luistaa myös tunnin jälkeen ja pohditaan, miltä uusi ohjelma vaikutti. Osa on sitä mieltä, että helpostihan tuo meni, mutta osa pohtii liikkeiden haastetta. Joku kertoo, että Sanna neuvoi toisen vaihtoehdon, koska heti ei voi keho muovautua uusiin liikkeisiin. Tarvitaan harjoitusta.

Nämä naiset ovat jo useamman vuoden harjoitelleet vähintään kaksi kertaa viikossa. Osa myös kiertoharjoittelussa kuntosalilla. Vuosien aikana on lihaskunto kehittynyt
ja arkiliikkuminen helpottunut. Keho pysyy kunnossa ja mieli hyvänä, kun liikunta on säännöllistä. Tämä mieltä on koko joukko. Tärkeää on myös ystävien tapaaminen viikoittain. Arjen kiireet lastenlasten parissa ja muissa harrastuksissa pysähtyvät hetkeksi, kun Ladyt-ryhmä kokoontuu. Silloin ollaan vain liikunnan parissa, yhteisen asian äärellä. Sosiaalinen ympäristö samanhenkisten naisten seurassa antaa energiaa. Kuntoilun tulokset ovaat toissijaisia, ne tulevat ihan itsestään, lähes huomaamatta.

Monet jokapäiväiset toiminnot kuten nouseminen, kävely ja tavaroiden nostelu edellyttävät lihasvoimaa. Iäkkäillä henkilöillä portaiden tai tuolilta nousu vaatii jopa 80 % mitatusta reisilihasvoimamaksimista, kun taas nuorilla aikuisilla vastaava luku on 40–50 %. Lihasvoiman säilyminen onkin tarpeen, jotta ikäihminen selviytyy päivittäisistä askareistaan itsenäisesti. Valtakunnallisen liikunnan Käypä hoito-ohjeet suosittelevatkin kaikille aikuisille kestävyysliikunnan ohella myös lihasvoimaharjoittelua vähintään kahtena päivänä viikossa (Liikunta on lääke, Liikuntasuositus).

LadyLine Porvoossa yli 60-vuotiaat kuntoilevat omassa ryhmässään kolme kertaa viikossa. Jokainen voi valita sopivat ajankohdat. Lisäksi Personal trainerit luovat ikäihmisille soveltuvat kuntosaliharjoitusohjelmat ja yli 60-vuotiaat ovat tervetulleita pienryhmiin. Yhä useampi ikäihminen valitsee henkilökohtaisen valmentajan palvelut, jotta elämänlaatu säilyy hyvänä tai erinomaisena silloinkin, kun ikää karttuu.

Ladyt-ryhmäliikuntatunnille ja Ladyt kiertoharjoitteluun kuntosalilla ovat kaikki yli 60-vuotiaat naiset tervetulleita kokeilemaan. Ensin on hyvä kokeilla, soveltuuko ryhmän liikuntamuodot. Kokeilu on täysin veloituksetonta. Henkilökunta kartoittaa jokaisen tarpeet kuntoilulle ja aloittaminen on tehty mahdollisimman helpoksi ja turvalliseksi.

Haluatko tutustua palveluihimme?

Tilaa veloitukseton 1 kerran vierailijapassi.

Tilaa vierailijapassi

Personal trainer Tiina Kovalainen
tiina.kovalainen@ladyline.fi

Personal trainer Erja Hytönen
erja.hytonen@ladyline.fi

LadyLine Porvoo Rauhankatu 33, Puh. 019 534 8300 porvoo@ladyline.fi